reede, 12. november 2010

Tasuta lõunaid ei ole olemas ehk kõik on ärimudeli küsimus!

Kui keegi meist ei ole eales maksnud Google'ile ühegi teostatud otsingu eest, siis kuidas saab Google uhkeldada ülivõimsa käibe ning kasumiga? Sest tegelikult maksavad selle kinni reklaamiandjad läbi Adwordsi.

Eilses Ettevõtlusklubis proovisime ärimudeli lõuendi abil kaardistada nii olemasoleva tuntud ettevõtte ärimudelit, kui välja mõtelda mudel uuele ettevõttele või projektile.

Nii sündisid esialgsed kavandid Busside GPS teenusele, mis näitab reaalajas busside liikumist ning bussi saabumiseni jäänud aega, jõuludele ajal toimuvale heategevusüritusele ning lehma mustriga riide tootmisele Kreenholmis. Tõsi viimane oli küll huumoriga pooleks ent kahel esimesel on kindlasti potentsiaali edasi areneda ning hea tahtmise korral ka reaalsuseks saada. 

Sellest, kuidas ärimudeli planeerimise protsess välja näeb, võid lühidalt lugeda siit. Ning vihjeid, mida sellega veel  peale hakata vaata allolevatelt piltidelt.

Mehis Pärn


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar